Walvissen, pepernoten, wodka en geen free willy - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Linda Wijnhoven - WaarBenJij.nu Walvissen, pepernoten, wodka en geen free willy - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Linda Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Walvissen, pepernoten, wodka en geen free willy

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Oktober 2015 | Canada, Nanaimo

Sunday, runday. Maar vandaag niet, want gisteren mochten Erin en ik met Jasper mee naar een huisfeestje in een penthouse in Downtown Nanaimo. Klinkt zo nog niet heel erg gezellig, maar dat was het zeker, en dat is te voelen vandaag.. Een van de Duitse uitwisselingsstudenten had het geluk dat hij mocht komen wonen in het penthouse van twee Canadese studenten in downtown Nanaimo. Aan de ene kant van het huis keek je op het balkon uit over de zee, de luchthaven voor de watervliegtuigen en de duurdere hotels. Aan de andere kant had je een geweldig zicht over alle mooie lichtjes in de stad en VIU op de top van de berg. Althans, voor mij als Nederlander voelde dat de top van de berg, not even close voor Canadezen. Traditioneel werden de drankjes geschonken in rode grote bekers en was er een mega beerpong tafel aanwezig. Iets te veel wodka met 7-up drankjes zorgden ervoor dat ik vandaag alleen mijn bed uitgekomen ben om mijn laptop te pakken. Een mooi momentje voor een nieuwe blog, want vorige week heb ik eindelijk walvissen gespot!

Op zaterdag ochtend zijn Jasper en ik met de bus naar Victoria gegaan. Een ongeveer twee uur durende busrit die helaas lang niet zo mooi was als de reis naar Tofino. Maar dat mocht de pret niet drukken, eenmaal aangekomen in Victoria hebben we geluncht bij Cora. Het was er belachelijk druk, maar zo speciaal was het eten niet. Het is een soort McDonalds met net wat meer restaurant uitstraling en bediening. De hotels in Victoria zijn ongeveer even duur als hostels en daarom hadden Jasper en ik een hotel geboekt voor de nacht van zaterdag op zondag. Bij aankomst was dat wel even lachen, want het was wel erg chique voor 'arme studentjes'.
Die middag zijn we op de boot gegaan op zoek naar walvissen. Het pak dat we droegen zorgden ervoor dat ik eruit zag als een Michelin mannetje. Maar bij de eerste stop hadden we al meteen geluk, 4 walvissen! Ze blijven erg ver weg en dit maakte het soms moeilijk om alles te kunnen zien, maar meerdere keren hebben we de humpback whales naar boven zien komen en een diepe duik zien maken waarbij de staart boven het water uitkomt. Een stukje verder gevaren zwommen twee walvissen daadwerkelijk met ons mee. Dat was echt een mooie ervaring, waar wel een beetje geluk bij komt kijken natuurlijk. Het is tenslotte al oktober en de tijd komt daar dat de walvissen verder trekken. In totaal zagen we 7 humpback whales, waarvan eentje met een witte staart. Ik had heel graag een orka gezien, maar helaas.. Ze waren al een tijdje niet meer gezien. Het geluk is dat de orka's over het algemeen de winter ook blijven, wie weet is dit voor december nog een leuk idee.
's Avonds hebben Jasper en ik drankjes gedronken in de kroeg van het hotel en zijn we op stap geweest in de club ernaast. Daar hadden we afgesproken met de twee Duitsers (die ik toevallig weer in de Rockies tegenkwam) en hun vrienden. Het stappen in Victoria is wat groter als in Nanaimo, maar ook hier sluit rond 2 uur alles. Aangezien het hotel naast de club was ben ik "op tijd" naar bed gegaan, zodat de volgende dag nog wel enigzins goed besteed kon worden.
Zondags hebben we door de stad gelopen, leuke winkels bekeken en uitgegeten bij Cactus Club. 's Avonds ging de bus terug naar Nanaimo en helaas kwam mijn taxi me niet ophalen bij de afgesproken plek. Ongeveer 25 minuten later heb ik een van mijn huisgenootjes gebeld om me alsjeblieft te komen ophalen. Gelukkig zijn Canadese hier echt heel erg sociaal en behulpzaam en stond 10 minuten later Blair bij de haven om mij veilig naar huis te brengen.

Afgelopen week is ook nog een Nederlands cadeautje binnengekomen. Mama heeft mij bijna twee kilo chocolade letters, Tony's repen, pepernoten, peperkoek en rijstwafels opgestuurd. O, en niet te vergeten de koetjesrepen die mijn huisgenootjes al opgegeten hebben. Zelf heb ik het nog even uitgesteld om eraan te beginnen, zo heb ik daadwerkelijk op 5 december ook nog wat lekkers!

Volgend weekend is Halloween en hiervoor heb ik een Spiderman shirt en masker gekocht. Waarschijnlijk erg beschaafd en saai voor Canadese Halloween feestjes, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dit vergelijken valt met carnaval. Dit zal ik volgende week snel uitvinden.
Helaas gaat hierdoor het tripje naar Seattle niet door en een nieuw weekend vinden waarbij schoolverplichtingen niet in de weg staan zal lastig worden. Nog maar 50 dagen en dan is mama al hier! In deze tijd moet ik nog 6 tentamens maken en ontelbaar veel deadlines inleveren. Verder heb ik alleen nog maar voldoendes teruggekregen, wat natuurlijk positief bijdraagt aan de eigenlijke reden waarvoor ik hier ben: studeren.

Voor de komende tijd dus nog weinig reisplannen, hopelijk komt hier snel verandering in en valt alle drukte op de universiteit wat mee. Groetjes vanuit het nog steeds redelijke warme en droge Nanaimo! De 14 graden van hier zorgen er nog steeds voor dat een jas meestal onnodig is, best genieten toch voor eind oktober.


  • 27 Oktober 2015 - 12:11

    Janna:

    Ik had het al gezegd Lin, maar té vet die walvissen!!! En de tijd gaat nu snel hé, met al die deadlines erbij :( Ik wil ook te graag nog dingen doen, maar alles is al volgepland haha! Enjoy daar! KNUFFEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 14686

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 December 2015

Vancouver Island University

Landen bezocht: