Drie keer knipperen met je ogen en dan... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda Wijnhoven - WaarBenJij.nu Drie keer knipperen met je ogen en dan... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Drie keer knipperen met je ogen en dan...

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 December 2015 | Canada, Vancouver

is de laatste week in Canada al aangebroken. Na mijn vorige blog zijn er nog genoeg leuke dingen gebeurd, heb ik mijn tentamens gemaakt (en tot zover gehaald) en is mama aangekomen!

Eind november was Celina jarig, 21 werd ze en dat moest uitgebreid gevierd worden. We zijn uiteten geweest bij Cactus Club en hebben haar de nodige shotjes gegeven, waardoor we na 1.5 uur alweer naar huis konden gaan. Behalve dat ze er ziek van was, hebben we lekker gegeten en de zaterdag hierna nog een extra feestje gevierd in Nanaimo.
De laatste week van november stond vooral in het teken van inleveren van projecten, maar samen met Anne ben ik nog naar Ladysmith Light Up geweest. Ladysmith is een stad ongeveer 30 minuten van Nanaimo vandaan. Maddy haar opa en oma hadden Maddy, Maddy's zus en haar vriend én Anne en mij uitgenodigd om te komen eten. Opnieuw een typisch Canadees huis met een Canadese maaltijd (3x de grote van mijn normale hoofdgerecht), chocoladecake, kerstkoekjes en mango-ijs. Jum! Rond 8 uur begon het lichtjes festival en dit bestond uit een optocht met lichtjes, kerstmuziek, warme chocomel en als afsluiting: vuurwerk en het oplichting van de grootste kerstboom in de stad.
Op vrijdag heb ik samen met huisgenoten wijntjes en biertjes gedronken in "taphouse Nanaimo", hier hadden ze ook Bavaria van de tap! En op zaterdagmiddag hebben Blair, Scott en ik nog geprobeerd een hike te voltooien. Ammonite Falls. Ook dit keer moeten jullie foto's hiervan opzoeken op Google, niet omdat ik ze niet kan uploaden, maar omdat we de watervallen nooit gezien hebben. Na drie keer de verkeerde route en Blair die bijna 5 meter naar beneden viel, besloten we dat het tegen schemering verstandiger was naar huis te rijden. Helaas.
De zondag hebben we opnieuw sportief volbracht met 2 uur schaatsen! Dit viel toch nog even tegen. Minder sportief was de laatste keer pizza eten op de bank met mijn huisgenootjes.

Dat weekend daarna bestond uit de eerste afscheidsfeestjes. Samen met twee groepsgenootjes van een marketing-vak zijn we gaan lunchen bij een Mexicaans restaurant, en op zaterdag heb ik met Jasper en Anouk, en zijn vrienden, uitgegeten bij Old City Pub. Afgesloten met de nodige drankjes en dansjes in downtown en op zondag morgen stond Blair om 08.30 aan mijn deur om naar Port Alberni te gaan. Blair haar ouders wonen hier en haar moeder vindt het maar al te gezellig als wij langs komen! Vermoeid en een lichtelijke kater gingen Blair, Tate, Erin en ik een dagje op bezoek aan dit havenstadje. We hebben watervallen gezien, een uitkijk punt opgehiked (niets gezien door de mist) en vooral veel gegeten en zelfs een chocoladeletter lag in huize Sutton op mij te wachten! Behalve dat Sinterklaas cadeautje, kreeg ik het weekend erna op Facetime ook nog mijn surprise cadeau te zien van mijn vriendinnen.

Dat was de laatste schoolweek, met nog één tentamen en een 5 uur durende accounting les in de week die volgde, was ik klaar om VIU af te sluiten. Op zondag hebben mijn huisgenootjes en ik nog wijntjes gedronken als een eerste afscheid. Maandags en dinsdags maakte ik mijn tentamens, en om 16.30 afgelopen dinsdag heb ik mama opgehaald bij de boot in Nanaimo! Omdat de jetlag natuurlijk toch wel een beetje aanwezig was, heeft mama gerust en ben ik met mijn vriendjes en vriendinnetjes nog één avond op stap geweest.

Op woensdagochtend begon de reis meteen. All good things come to an end. Helaas, tranen bij het afscheid, maar Tofino stond op ons te wachten. Met onze mini "chevvie" zijn we naar de andere kant van het eiland gereden en hebben we onderweg de meren bekeken (en ik geslapen). Eenmaal in Tofino stond een bezoek aan Tofino Brewery op de planning, maar het werd aardig donker en dus besloten we (blijkbaar één straat voor we er waren) terug te lopen. Samen nog een tonijntartaar en frietjes gedeeld en om 20.00 uur vielen we moe, maar voldaan, in slaap.
De volgende dag was het wat minder mooi weer en hierdoor waren bijna alle stranden van Tofino gesloten. We hebben Cox Bay en Long Beach bekeken, geluncht in Tofino, souvenirswinkeltjes bezocht en zijn toen rustig aan terug gereden naar huis. Tussen Tofino en Port Alberni was al heel wat sneeuw gevallen, welcome to winterwonderland. Een stop in Port Alberni, met de beste donuts van het eiland en bezoek aan de familie van Blair, zorgde ervoor dat we in het donker nog door de eerste stukjes berg moesten. En het sneeuwde.. Dat vond mama niet zo leuk. Maar veilig kwamen we aan op VIU en hebben we hier weer een nachtje geslapen.

De dag daarna stond de volgende bestemming al te wachten: Victoria. Opnieuw met onze chevvie hier naartoe gereden en besloten dat we The Butchart Gardens gingen bezoeken, met het openbaar vervoer. Vancouver Island en openbaar vervoer is nooit een goede combinatie. Om kwart over 3 vertrokken we bij het hotel en om half 6 kwamen we ongeveer 25 km verderop aan bij The Butchart Gardens. Waarbij we eerst besloten hadden te blijven zitten en naar huis te gaan uit irritatie, zijn we toch naar binnen geweest. En gelukkig, want het was heel mooi verlicht! De terugweg duurde minder lang en zo konden we ook nog het parlementsgebouw in de stad bezoeken, wat ook nu verlicht was in de kerstkleuren. Ik wilde graag nog een cocktail drinken voordat we naar het hotel terug gingen, maar geen identiteitskaart betekent ook géén cocktail. Mama een biertje, en ik een spa rood en zo waren we rond 10 uur weer terug. De dag daarna hebben we een beetje gewinkeld en geluncht bij (waar anders) Cactus Club. Ook mama was gelijk fan van de sla wraps. Rond 2 uur in de middag zijn we al teruggereden en onderweg hebben we nog de San Juan eilanden gezien vanaf een afstand, dit is Amerika. De terugweg hebben we nog een keer de lichtjes van Ladysmith bekeken.

Voor de dag daarna was het definitief afscheid nemen van mijn kamertje en VIU. De auto hebben we ingeleverd en het autobedrijf bracht ons naar de boot. Gisteren was het erg mooi weer en daardoor konden we bij het aankomen in Vancouver de skyline en Stanley park al zien liggen. We hadden een AirBNB geboekt en vanaf hier typ ik dit verhaaltje terwijl mama de afwas doet (wat een luxe na 4 maanden zeg). We slapen in een kamertje in Vancouver Downtown en delen de woonkamer en badkamer met de bewoonster en haar dochter. Helemaal prima. Gisteren vooral uitgerust na het reizen en vandaag door de stad gelopen. We hebben Gastown bekeken, FlyOver Canada uitgeprobeerd, en de stad in dag en nacht gezien vanaf Vancouver Lookout.

De laatste week in Canada is aangebroken en dat houdt in dat ik nog even extra moet genieten. Wat een mooie plekken heb ik gezien en geweldige mensen leren kennen!!
Deze week staat een bezoek aan Whistler nog op de planning, en de mooie delen van Vancouver nog aan mama laten zien. 29 december staat ons vliegtuig naar Frankfurt te wachten en is het definitief ten einde: deze 4,5 maand zijn voorbij gevlogen!

  • 22 December 2015 - 09:55

    Janna Hollema:

    Aah lin, geniet er nog even van de laatste paar dagen!! En geniet van je mama! Ik kan je vertellen: het is echt niet leuk om thuis te zijn, maar het hoort erbij haha! ENJOY en dikke KNUFFEL!

  • 22 December 2015 - 16:47

    Martin En Carin:

    Hee Linda en Willemien.
    Geniet samen nog even van een lekkere, welverdiende vakantie!
    Ben benieuwd hoe jullie daar Kerstmis vieren, het zal in elk geval een bijzondere kerst worden.
    Heel veel plezier samen en alvast een goede terugreis!
    Groetjes, Martin en Carin.

  • 22 December 2015 - 17:57

    Ria:

    Hoi Linda,
    Je verhaal weer gelezen, wat een belevenissen.
    Nu nog een week samen met mama genieten in een mooie omgeving.
    Dan zit het hele avontuur er weer op en mag je terug naar huis.
    Papa zal wel heel blij zijn, als zijn "frollie" weer thuis zijn

  • 23 December 2015 - 22:03

    Maria Verbiesen:

    Hoi Linda en Willemien.
    He dat is fijn dat jullie mam in Canada is, wat zal ze je gemist hebben!
    Jammer dat je weer snel naar Overloon gaat maar dat is toch ook wel weer goed. Zie je jullie pap weer en Eric weer . Je eigen vertrouwde dingen zien is toch ook weer fijn. Geniet maar van de laatste dagen en als je niet weet wie ik ben vraag maar aan jullie mam.
    Groetjes Maria

  • 27 December 2015 - 17:20

    Carmen:

    Ah leuk om te lezen weer Lin, zo'n mooi avontuur geweest hè! Heb echt zin in Breda, bijkletsen over alles en gezellig weer samen wijntjes drinken! Veel plezier nog de laatste dagen en alvast een fijne vlucht!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 12127
Totaal aantal bezoekers 14688

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 December 2015

Vancouver Island University

Landen bezocht: